23 Nisan 2022 Cumartesi

çocuk üzerine

ne büyük zulüm değil mi? birileri okula yani eğitim almaya giderken diğer bir çocuk aynı yaşta olmasına rağmen çalışmak zorunda kalıyor. birileri öğrenci diğeri ise işçi, daha çocuk olmalarına rağmen. ne adaletsiz bir durum!

sahi nedir adalet?

okula giden çocuklar öğrenmeyi talep ederek gitmiyor ki. o çocuklar öğrenci olmaya maruz kalıyorlar. aynı diğer çocuğun çalışmak zorunda olmaya maruz kaldığı gibi

bilgi edinmek en temelde bilgi edinecek kişinin o bilgiyi talep etmesi yani onu bilmeyi istemesi ile  mümkün olmalıdır. şu an birilerinin size zorla yani dayatma ile sadece İspanya'daki kanarya adaları yerlilerinin konuştuğu Silbo Gomero dilini öğretmeye çalıştığını düşünün! 

çoğunluk bu dili konuşmanın gerekli yada yararlı olduğu kanısına varsa ve devlet eğitim sistemini bu yönde düzenlese, gerekli propaganda da yapıldığında nerdeyse kimse itiraz etmez ve çocukları bu eğitime de diğer tüm aldıkları eğitimler gibi maruz kalırlar

okullarda verilen eğitimin en gözden kaçan yanı şudur aslında; çocuğun düşünme biçimi, insana doğaya, canlıya ve evrene bakış açısı belirlenir bu şekilde. diploma almış hiç bir çocukta doğa ve doğal olana hayranlık, canlı ve canlılığı max düzeyde saygı açığa çıkmaz. Allah bilgisine değinmiyorum bile. bunlar öğretilmez çünkü, çocuğu eğiten sistemin bunlara ihtiyacı yoktur. sistem neye ihtiyaç duyuyor ise çocukları o yönde eğitir yani eğer büker. eğitim kelimesi ile eğmek kelimesinin aynı kökten türemesi tesadüf olabilir mi? 

çocuk hangi ülkenin okullarında eğitilir yani aslında olduğu halden eğilirse, verilen eğitim neticesinde o ülkenin ulus devletinin kutsadığı ırk yüce bir ırktır o çocuk için artık. yani kendi ulusunun ırkını kutlayan anne babanın çocukları, üstüne birde okullarda zaten olduklarından kat ve kat fazla ırkçı olarak mezun olurlar

Türkiyede okuyan bir çocuk için Türk olmak bir değer iken, İngiltere de okuyan çocuk için İngiliz olmak, Fransa da okuyan çocuk için Fransız olmak bir değerdir. hatta muhtemelen insanlığın %90 ı için kutsal bir değerdir ırklar 

yani öyle yada böyle çocuğu bir bilgi paketini almaya-ezberleyip tekrar etmeye maruz bırakıyorsunuz. bundan ötürü olsa gerek öğrenciler için talebe denmesi doğru değildir ve denmiyor zaten. çünkü talebe olmak için önce talep etmek gerekir

tüm öğrenciler, birilerinin doğruluğuna inandığı malumatları derdeyip tertip ettiği, tertip edenin adına bilgi dediği malumatı ezberleye mahkumdurlar. bu yüzden olsa gerek okullarda edinilen bilginin bir çoğu, bazıları tarafından sonraları sorgulanır olur. ve yaşamın içinde bu bilgilerin çoğu yer bulmaz

şimdi, ister bir çocuğu çocuk yaşta çalışmaya maruz bırakın isterse doğru olduğu varsayılan genel kanıları ezberlemeye ve bu bilgilerin neticesinde alınan belgeler (diploma) ile kapitalist sisteme dişli olmaya zorlayın, çocuğun pozisyonu açısından bu iki tutum açısında fark nedir?

çocuk işçiye bakıp çocuğun içinde bulunduğu halden yola çıkıp burada bir adaletsizlik olduğunu varsayanlar olaya sığ ve yanlı baktıkları için aslolan adaletsizliği asla göremezler

eğer siz bu çocuklardan çalışmak zorunda bırakılanın içinde bulunduğu hali meşru kılmak istiyorsanız, küçük yaşta el becerisi kazanıyor olması üzerinden, onun öğrenci olan çocuklara göre daha avantajlı olduğunu dahi söyleyebilirsiniz

ezberlemeye ve ezberleri tekrar etmeye alışmış bir toplumda hiç bir mesele en temelden ele alınamaz. oysa çocuk çocuktur. çocuğu bir şeye maruz bırakmamalı büyükler. çocuk çocukluk yapmanın ötesinde bir şey talep etmesi durumunda çocuk olmanın dışına çıkmalıdır

şu an insanlığın %90 ı ne demeye çalıştığımız, kendilerinin içine tıkıldığı kap dolayısı ile anlamaları mümkün değil biliyorum. ama birileri anlayamaz diye biz sorgulamaktan vazgeçecek değiliz

yeniden düşünme üzerine düşünce denemesi...

düşünme eylemi, çoğu zaman yapılageldiği gibi yalnızca zihinsel bir uğraş, kelimelerle oyalanmak-oynamak ya da belli fikirleri tekrarlamak -...